måndag 5 december 2011

Så mycket bättre Martin

Somliga klagar på senaste säsongen av TV4:as stora succé Så mycket bättre. Särskilt om man följer löpsedlarna så verkar man vilja piska fram varje möjlighet till dålig stämning runt serien.

Själv tycker jag det är otroligt befriande med en för en gångs skull gemytligt dokusåpa, och jag ger blanka fasiken i om det är tillrättalagt, eller om huruvida artisterna inte faller alla på läppen. Det är så skönt att slippa intriger och allmänt raljerande. Trots att jag har en lite kluven ställning till coverlåtar (får nog bli ett eget inlägg runt det längre fram), så tycker jag det är intressant att höra hur en låt kan transformeras om genom att någon annan tolkar den.

Jag blev dessutom riktigt glad, i senaste avsnittet (Laleh's dag), när Martin, E-Type, Ericsson kliver fram och gör kvällens bästa tolkning. Martin är en sådan person som jag har mixade känslor runt. Jag kan inte säga att jag höjer hans musik till skyarna direkt, men däremot så tycker jag att han är en otrolig scenpersonlighet (ja, jag har sett honom live). Dessutom tycker jag att han verkar vara en riktigt trevlig helylle kille om man tittar förbi den glättiga ytan. En sympatisk kille helt enkelt, som man kan lita på när det blåser kallt. Detta baserar jag dock inte på annat än den bild som förmedlas via media.
Men hur som helst, han är lite av seriens underdog, och från den positionen så  slog han rejält i helgen och det gjorde mig glad.

E-Type%20-%20Sn%C3%B6

Skall jag ändock flinka in något negativt om Så mycket bättre, så är det ju skandalöst att man låtit det gå 2 säsonger utan att ha med någon från Hårdrockslägret. Skäms!!

Ralf från Mustasch är ju inte rädd för att synas i TV. Joey från Europe är en duktig låtsnickrare osv. osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...