fredag 18 november 2011

Rival Sons - Strand

Så, ett av årets mest spännande skivsläpp sett ur min retrohorisont har landat på Svensk mark.

Första gången jag är på konsert på strand och måste säga att jag gillar atmosfären.

Först ut för kvällen är en ny bekantskap i form av Flykten, ett Svenskt Stoner band som sjunger på svenska, redan där är dom en frisk fläkt. Att det sedan är trummisen som sjunger gör det hela lite extra kul. Det faktum att dom både har en bunt bra låtar och svänger vansinnigt mycket, gör inte saken sämre. Som en skön kombo av ett vitalt Ebba Grön och November. Helt klart ett nytt favoritband. Här kan man höra några av gårdagens låtar.

Sedan kom Jeff the Brotherhood. För att endast vara två personer, Trummor och 3 strängad gitarr, så svängde musiken bra. Dock var sånginsatserna inte de bästa och texterna kanske inte det bästa man hört. Hel Ok, men ingen Aha! upplevelse för min del.

Rival Sons däremot! Där snackar vi om leverans. Bandet skapade ett perfekt groove för Soulen i Jay Buchanans röst att surfa på ner i en perfekt Bluesrockig smäldegegel som utgjordes av Strands publik denna kväll. Bästa låtar om man nu måste välja: All Over The Road, Burn Down Los Angeles, Pressure and Time och Soul.

Hittade ingen video med Flykten så ni får hålla tillgodo med låtarna ovan.

Jeff The Brotherhood



Rival Sons

2 kommentarer:

  1. Det var en riktigt bra kväll måste jag instämma, dock missade jag Flykten, var på Hong Faux release fest istället :) Såg sista låten med Jeff The Brotherhood, var precis som du säger OK. Däremot Rival Sons, sablar i gatan!!!

    SvaraRadera
  2. Japp, Gillade sönerna redan på skiva så att säga, men efter deras liveframträdande så slog dom verkligen i spiken. helt klart ett band som jag kommer att följa vidare...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...