tisdag 8 november 2011

Dynamic Duo

Visst, redan innan gårdagens hemgång så visste jag ju att frugan och jag var "The Dynamic Duo", men kanske inte riktigt på detta viset.

Det hela började igår kväll på väg hem från jobbet. Hade stämt träff med frugan på stan. Stod strax utanför en Naturkompaniet butik på Sveavägen och fumlade med telefonen för att ringa och fråga var hon höll hus. Då går ett larm och en liten ligist kutar ut ur butiken med en täckjacka under armen och försvinner i väg i en hast.

Inte mycket att göra åt, utan fortsätter ringa. Då öppnas dörren igen och en lite större kille försöker ta sig ut ur affären med våld samtidigt som en kvinnoröst vrålar på hjälp. Kutar dit och tar tag i snubben som har trasslat in sig i en hög med kvinns på insidan som håller emot i en jacka han försöker få med sig ut. Dörren öppnas lite och eftersom jag känner att han håller på att försöka slinka ur sin egen jacka så måste det hända något så jag ger honom en tryckare så han far in i butiken igen.

Döm om min förvåning när jag ser att frugan är en av kvinnorna som håller fast honom på insidan. :-) Att vara hotfull och våldsam mot min fru belönas med att bli rejält uppslängd i väggen. Sedan kom Securitas och tog över showen.
Men det var kul så länge det varade., länge sedan jag haft sådant adrenalin... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...