lördag 5 november 2011

Dagens Musiktips : Pearl Jam Twenty

Precis klivit ur soffan efter att ha sett Cameron Crows dokumentär om Pearl Jam, Twenty.

Min spontana tanke är, Tack Cameron! Tack för att du har fördjupat min kärlek för detta band.

Har som sagt haft ett speciellt förhållande till detta band ända sedan jag såg dom på Strömsborg på tidigt 90-tal. Dom har inte alltid gjort självklara hits, dom har gått sin egen väg, men det är något som får mig att återkomma till dem hela tiden. Och kanske det är just den här  DIY (Do it yourself) andan som tilltalar mig, tillsammans med deras otroliga integritet och samhällsengagemang som gör att det är en grupp som kommer att följa med mig livet ut, även om dom lade av i morgon dag.

Så, tveka inte, spring och köp filmen. Den är mer än värd att se. Passa samtidigt på att ta dig tid att lyssna igenom deras låtar i lugn och ro, och vara medveten o  att det är ett band som är lika mycket på din sida som du på deras....

För eventuella internationella läsare: Thanx Cameron for the amazing documentary, and Pearl Jam for all the stunning music.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...