onsdag 3 augusti 2011

Biljett Träsket

Har precis varit inne och köpt konsertbiljett till min dotter, och den typen av hantering väcker som vanligt frågor.

Jag håller med om att det är smidigt att kunna köpa sina biljetter via nätet. Men en sak med biljettförsäljning tycker jag är på gränsen till odemokratisk och gör att väldigt många presumtiva konsertbesökare går miste om stora upplevelser, bara för att dom inte är rika som Troll och har guld på kistbotten.

Det jag tänker på är framför allt när det kommer till stora artister. Ofta släpps biljetterna, som kan vara ganska dyra, upp till ett år innan själva evenemanget, samtidigt som betalningen skall vara tillhanda samma sekund som du bokar biljetten, eftersom det av någon anledning inte finns möjlighet att köpa biljett på tex. faktura. Dvs. biljettföretaget ligger på dina räntebärande pengar en lång tid, utan att du får något mervärde.

Som sagt, hade det funnits möjlighet att betala via faktura tycker jag nog att biljettsystemet skulle kunna bli lite mer rättvist. Då skulle man inte behöva riskera att missa en konsert bara för att biljetten släpps vid ett för dig jobbigt datum, utan man skulle kunna få den lilla respiten man ibland behöver för att fixa finansieringen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...