fredag 8 april 2011

Musiktipset!

En Fredag utan musik, inte en chans. Idag snurrar två, för mig, gamla goa band som nu på senaste gett ut nytt material.

I ena ringhörnan har vi från Sverige Conny Blom med company i Electric Boys med den något flummiga Father Popcorns Magic Oyster.



Och så till ett av de få band som inom rocken kunnat basera sina texter på att sjunga om kärlek och romantik till stor utsträckning, utan att man börjar småvomera eller får fnissattacker. Whitesnake. Nya fräsha ansikten bakom David Coverdale, men det svänger och Davids röst håller förvånansvärt bra.

2 kommentarer:

  1. Hjälp nu blev jag lite rädd först. Jag har upptäkt att jag har någon slags whitesnakedyslexi som gör att jag läser White Lion istället. Hela min bild av Spader Ess föll samman en stund där.

    SvaraRadera
  2. Huga!
    Nä, White Lion håller jag mig ifrån. Nog för att Whitesnake gjort några smöriga låtar dom med, men dom gör dem med själ och hjärta. :-)

    White Zombie däremot kan jag luta mig tillbaka och njuta av ibland.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...