tisdag 30 september 2008

Svårslagna Erbjudanden

Igår fick jag återigen en påringning från en kommersiell spelare som vill förädla mitt liv genom att ge mig ett jättefint erbjudande, här och nu. I detta fall var det ICA banken (gillar jag normalt) som ansåg att det jag saknar i mitt liv är en försäkring för hela familjen, och det har dom. En som är både jättebäst och jättebilligast! och den erbjuder dom mig nu...

Jättesnällt av dem. Men jag vill inte ta den typen av livsförändrande avgörande på stående fot, efter en 1.5 minuts sälj-pitch uppläst från ett papper över telefon. Jag vill kunna läsa igenom "erbjudandet" i lugn och kunna ta ställning till om detta är något för mig. Men inte då, man måste bestämma sig på stört, alternativt så kan dom ringa tillbaka en annan kväll, så man får lite tid på sig att bestämma sig. Men blir jag klokare av det? Enda sättet att få några officiella papper och avtal hemskickade, är genom att acceptera, fast då har man 30 dagars ångerrätt.... Där man kan säga upp avtalet utan kostnad...

Jävla skit-marknadsföring. Se till att erbjudandena finns på ett klokt sätt så kanske man inte automatiskt stoppar in det i lurendrejerifacket. Jag vill inte ha några 30 dagars ångerrätt, jag vill ha 30 dagars påseende utan ett skit och har ni tur så hör jag av mig om jag är intresserad efter det. Capish!!!!

Är man ett seriöst företag så kan man väl försöka marknadsföra sina produkter på ett mer hederligt sätt än nya tidens dörrknackare. Att lägga sig på samma nivå som gratis kalsonger erbjudandena är lägre än reklamen för Glocalnet. Sorry nu blev det riktigt lågt.

4 kommentarer:

  1. I hate them! fan va trött jag är på alla som ringer,har vart tyst ett tag nu men så börjas det igen precis som du säjer massa försäkringar som jag bara m å s t e ha enl dom och snabbt ska det gå bara säga ja i telefonen!

    Tänk hur många stackare som lurats att ta dessa försäkringar på grund av stress och att man bara svarar på nått man inte ens vet vad det är.
    Jag upplyser dom om att jag kontaktar dom om jag behöver nåt! :/

    SvaraRadera
  2. Japp, så är det. Dock finns ju sällan de erbjudandena till hands om man nu skulle vilja hoppa på och kontaktar dem.

    SvaraRadera
  3. Håller med precis. Jag frågar alltid efter skriftlig information om erbjudandet och det kan de märkligt nog aldrig ge; inte ens stora företag som Telia.

    SvaraRadera
  4. evis:
    Är det inte fantastiskt. Man skall ingå avtal, men man får inte förutsättningarna förens i efterhand.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...