onsdag 27 augusti 2008

Metallica

Efter att ha lyssnat lite på Metallicas förhandssläpp av låtar från den kommande plattan "Death Magnetic" så kan man konstatera att Lars Ulrich släppt sitt otroligt enerverande trumljud från förra albumet, men lyckas trots det att tidvis hamra sönder ljudbilden med en altför tydlig påträngande virvelkagge. Skal dock tilläggas att jag bara lyssnat på låtarna via min bärbaras inbyggda högtalare, vilket troligen inte ger riktig rättvisa till Grabbarna Grus...:-)

Hitills kan jag inte säga att jag är direkt imponerad, men så har jag ju inte hört alla låtarna ännu. Hoppas verkligen att dom har fått till det, den här gången.... Jag vill verkligen ha ett riktigt bra album från dem, så man kan glömma den senaste tiden och låta dem träda in som det stora band dom kan vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...