fredag 4 juli 2008

Mer Integritetskränkningar

Det verkar som om Integritetskränkningar är i ropet just nu. Google skall tvingas lämna ut uppgifter om vilka som tittat på vissa videoklipp till mediajätten Viacom.

Känns som en fortsättning på hur mediamogulerna jagat pirater med hjälp av antipiratbyrån och den svenska polisen. Inte undra på att FRA vill haka på tåget att kränka folk som använder Internet.

Och sedan en känga till Aftonbladet. Ni har satt en liten pollundersökning i anslutning till artikeln, som vanligt med väldigt fantasilösa alternativ.
Jag skulle vilja ha ett alternativ där man kan ange: Nej, jag har inget att dölja, men jag är ändå orolig för att den information jag lämnar efter mig missbrukas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...