onsdag 7 maj 2008

HBT

Lyssnade på radion igår och hörde ett inslag om HBT Certifiering.

Kan dock inte hjälpa att jag tycker att de tankar som man här lägger fram börjar bli lite skeva och mer likna sekterism. Borde man inte sträva efter att vi börjar behandla varandra lika istället, istället för att som nu odla en sär-art, där det är viktigare att vara HBT än människa?
Jag vet att det finns många puckon som behandlar avvikande illa och att alla skall få vara sig själva, men det känns som Motvalls kärring i motvind om man bemöter det genom att överdriva. Själv går jag inte omkring och tänker på vilken sexuell läggning jag har, för det skall alla andra utom möjligen min partner skita i och har inget med min vardag att göra. Däremot skall man givetvis pricka ställen där man beter sig illa mot folk, för att dom är HBT eller annat.

Det är som om man började vråla att du skall acceptera mig för att jag är, inte acceptera mig även om jag är.

Faan, jag är man som inte är intresserad av motorsport, men ingen lägger musiktidningar på mottagningarna för det.

Men det kan ju vara som jag misstolkar det hela, men det känns som man skjuter över målet lite....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...