måndag 26 maj 2008

Dagens Musiktips!

Det var ett tag sedan senaste musiktipset, men här kommer i alla fall ett.

Denna gång rekommenderar jag det Svenska bandet La Puma, som levererar skön, svängig rock med lite edge och glimten i ögat. Bandet har precis haft skivsläpp och jag har svårt att vänta tills jag kan lägga mina smutsiga små fingrar på ett ex. så jag kan få höra skivan i sin strålande helhet.

Att bandet uppfyller en politiskt korrekt balans mellan könen måste ses som ett plus, i dagens samhälle, men som den sexistiska gubbe jag är, så blir jag ju extra glad av att den kvinnliga delen. Att den dessutom till hälften består av en av mina favoriter bland kvinnliga basister, Frida Ståhl (fd. Meldrum) gör heller inget.:-)

Tyvärr är deras myspace sida lite tunn vad det gäller material, men det finns mer potential i detta bandet än vad den sidan visar upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...