fredag 14 mars 2008

Freedom's just another word....

Jag har fått frihet. Jag har fått friheten att välja. Området jag bor i, har stadsnät och nu har man bestämt sig för att ta in 3 stycken olika digital-TV leverantörer i nätet, så att vi som bor här får valfrihet. Tidigare så hade hyresvärden ett avtal med den tidigare leverantören om ett analogt basutbud mot 30kr påslag på hyran. Detta avtal gjorde att vi i dagsläget kan se 1,2,3,4,5,TV24,8,9,MTV, lokalkanalen, Barnkalnalen i alla rum, på alla TV-apparater.

Men nu skall vi få valfrihet. Gamla leverantören vill inte vara med och drar sig ur och 3 nya aktörer kommer in. Så nu kan vi välja. För att välja att kunna se samma utbud som vi haft tidigare, i åtminstone 3 rum, så kan jag nu välja att binda upp mig i 24 månader på 3 boxar med tillhörande kort för ungefär 250:- i månaden. För att få detta priset har jag även blivit tvungen att gå över till IP-telefoni via denna leverantören, Internet hade jag redan från dem. Men man får se det från den ljusa sidan, jag får ju friheten att ha en massa kanaler och boxar jag inte vill ha, samt att jag bara kan spela in på den kanalen jag redan tittar på.

Frihet i en liten box....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...