fredag 25 januari 2008

Lyckliga horan

Satt igår och kikade på Stina Dabrowski’s program Debatt, där man dryftade ämnet om den lyckliga Horan.

I studion hade man en självutnämnd maskerad representant av den gruppen som ansåg att, dels var dom många som trivdes i sin ”yrkesroll”, som sexarbetare och njöt av det sex dom sålde och dels att dagens lagar stigmatiserade dem. Panelen i stort var rätt menlös, med undantag av en del kloka uttalanden av Maria Wetterstrand.

Själv anser jag att visst är det synd om kvinnor stigmatiseras av dagens lagstiftning, men jag anser nog problemet med kvinnor som tvingas eller luras in i prostitution, framför allt från fattiga länder, vara enormt mycket större och hellre skulle se skärpningar av lagarna runt prostitution för att förenkla för polisen att driva verksamhet för att stoppa könshandeln, om sedan några lyckliga sexarbetare råkar i kläm må vara hänt.

Min slutkontenta är att män som köper sex, är maskar och de som lever på att andra prostituerar sig är bland de lägsta former av kräk som går på denna jord. Jag tror att den lyckliga horan som njuter av sitt jobb är en minoritet, de som lider en majoritet . Till henne som satt i panelen kan jag bara sammanfatta mina reaktioner på det hon sade som såhär, jag bryr mig inte om dina sexuella läggningar men Skaffa dig ett jobb, knulla får du göra på din fritid som alla vi andra som gillar sex och inte medverka till att andra lider.

3 kommentarer:

  1. Jag satt på jobbet o kollade...mest för detta med hundarna ;) som i min mening var totalt meningslöst eftersom "debatten" försvann men jag såg hela programmet och jag instämmer,jag har haft total insyn i denna sexbransch då jag umgåtts med folk i denna så jag vet att den sk "lyckliga horan" inte existerar...Hon lurar sig själv, Ok jag kan fatta om hon väljer ut sin kundkrets i sitt tycke fräscha män som hon tänder på och får snabba pengar men hon borde tänka i ett vidare perspektiv då hon defenitivt INTE representerar genomsnittet!

    SvaraRadera
  2. Och framför allt vidga sina vyer och tänka lite längre än sin egna privata lilla värld.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...