tisdag 29 januari 2008

Kiss Kommer till Sverige

Vet inte riktig vad jag skall tycka. Rykten florerar om att gamla Rockikonerna Kiss kommer till Sverige och gör en spelning på Stadion den 30:e Maj.

Å ena sidan var dom en av de stora influenserna som ledde in mig på Rockspåret, samtidigt som deras glans har falnat lite på senare år, speciellt i ljuset av den gamle idolen Gene Simmons uppenbara girighet och vilja/förmåga att klämma ur det sista unset av kred ur ”varumärket” Kiss, bara för att tjäna några dollar till.

Men eftersom jag aldrig haft nöjet att se dem live med smink så antar jag att jag kommer att köa på nätet för att lägga mina labbar på några av biljetterna, som jag misstänker kommer att vara väldigt aggressivt prissatta.

3 kommentarer:

  1. Kiss har aldrig engagerat mig på nåt sätt,jag vet hypen runt dom när jag växte upp men dom gav mig inget just då,visst har dom betytt mycket för rockscenen varit stilbildare och så och även gjort många bra låtar men det är ett band jag tröttnar på snabbt,orkar aldrig lyssna på en fullängdare nånsin med dom,en o annan låt går bra men jag har heller aldrig köpt en skiva med dom.
    Dom finns helt enkelt inte i min samling ;)

    SvaraRadera
  2. Hej, hittade hit via Garbo. Kiss vet jag inget om men däremot Blue Oyster Cult... ;-)


    http://www.youtube.com/watch?v=_sJ4KBwmrp0

    SvaraRadera
  3. Välkommen Anna!

    Ja, jag vet. det är så sorgligt. BÖC är ett av mina favoritband och jag kommer antagligen inte att kunna se dem när dom kommer till Sweden Rock i Sommar.

    I got a Fever...:-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...