tisdag 4 december 2007

Vilken ruggig morgon…

En av mina favoritbloggare, Mike The Bike, brukar förfasa sig över de medresenärer som han ibland drabbas av på spårvagnarna runt om i Göteborg. Det är oftast potentiella galningar och andra lodisar som han väldigt underhållande beskriver och förfasar sig över.

Dock måste jag säga att mitt resesällskap i Stockholms tunnelbana, nu i morse, kändes som om det slår alla rekord. Jag känner mig fortfarande både smutsig och äcklad. På ena sidan sitter ett par, av öfre medelklass och diskuterar hur fint och underbart det är att vara med i inavelsklubben Rotary. Deras största problem här i livet verkade vara att man kanske riskerade att träffa sina Rotary-fränder lite oftare än familjen.

På andra sidan om mig sitter Bo Lundgren, avdankad moderatledare, med sällskap. Där går skvallret mer åt hur hårt livet i Djursholm/Täby/Danderyd blivit och hur svårt det är att få tag på dugliga hantverkare nuförtiden.

Själv förfasar jag mig om att bilen skall in på verkstad, och om det vill sig riktigt illa, så ryker både julklappspengarna och möjligheten att åka till det traditionella julfirandet hos svärmor/svärfar över julen. Båda alternativen står riktigt högt på barnens önskelista. NOT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...