tisdag 18 december 2007

Illamående.

Religion kombinerat med Patriarkat.

Jag blir svårt illamående när jag ser denna bilden. Trots sitt lugna och på sitt sätt vackra uttryck, så är den bara en annan sida av andra bilder vi sett, såsom de springande barnen med Napalm eller Abu grabi fotona. Listan kan göras lång. Ännu ett tecken på allt det djävulskap som människan i sin dumhet är kapabel till.

Stundom skäms jag över att vara man, men sedan kommer det över mig att det inte är det det handlar om utan makt och dumhet. Och makt tenderar att korrumpera, både kvinnor och män.

Ibland undrar jag om inte global uppvärmning är ett lämpligt straff till mänskligheten. Trots allt så är vi inte något annat än djur med för mycket makt.

4 kommentarer:

  1. Nä det där vet jag inte om jag vågar klicka på,mår fruktansvärt psykiskt illa av otäckheter så jag besparar mig från att klicka men jag ska nu däremot klicka på ditt musiktips..återkommer :)

    SvaraRadera
  2. Nja, första bilden är väl inte så otäck på ytan, men om man tänker på vad som finns bakom....

    Dom andra är klassiska bilder som du troligen sett förut. Inget som inte kunnat visas i Rapport eller Aktuellt.

    SvaraRadera
  3. Nja jag avstår helst...

    Nu har jag lyssnat på länken nedan och för första ggn sen jag "find u" är vi inte överens,me not like för mkt synt och depeche för mig.

    Här kommer nåt jag gillar,kanske nåt för dig! :)

    http://www.myspace.com/ageofnemesis

    SvaraRadera
  4. Sådär, men jag måste nog lyssna mer för att ge dom en fair chans.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...