onsdag 19 september 2007

Fashion Fascism

Eftersom jag själv inte tillhör de pinnsmalas skara så blir man lite förundrad över den fascism som de vanligare "mode"kedjorna ägnar sig åt.

Om man går in på HM eller liknande så kan man ge sig den på att det finns en avdelning för sk. +size kvinnor, men för oss män som råkar vara bastant byggda eller som det heter i folkmun, tjockisar, finns det inte någon likande. Inga balla kläder med extra tyg, och dom 2 tröjjorna i XXL som beställdes hem verkar alltid ha gått åt. Vilket då förpassar en in i gubbbutikernas värld, vilket är en avstannad värld.

Kom ihåg det Dressman och ni andra, bara för att jag är medelålders man betyder det inte att jag vill klä mig som min farsa!!! Det är en NY generation medelålders folk nu, med egen smak och egna värderingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...